Tjenna!
Finns det någon här inne som har Mad dog på vinyl & vill sälja den till mig? Eller vet någonstans man kan få tag på den. Har letat länge nu...
På Ebay & tradera ser jag den aldrig tyvärr.
Roky Forum » Roky.se
Mad dog
(10 posts)-
Posted 4 månader ago #
-
Har tittat lite själv efter denna på vinyl men kan inte minnas att jag sett den till försäljning någonstans de senaste 10 åren. På CD finns den dock på:
http://www.amazon.com/gp/customer-media/product-gallery/B000VHZLSS/ref=cm_ciu_pdp_images_0?ie=UTF8&index=0
Jäkla priser det har blivit på de mer udda Roky-skivorna de sista åren. Började samla lite försiktigt 1991-92 och på den tiden var inte priset ett problem utan problemet var att hitta skivor. Många timmar bläddrandes i skivbackar i butiker och på skivmässor. Nuförtiden, med ebay och liknande är inte att hitta skivorna det stora problemet utan snarare priserna som hindrar inköp.
Funderar över att sammanställa min samling och lägga ut här i en tråd och hoppas på att fler gör det. Skulle vara intressant att se vad vi Roky-samlare har i skivhyllan. Skulle även kunna öppna upp för byteshandel eller handel med dubbletter.
/APerfectMonsterPosted 4 månader ago # -
Ja jag har sett den cdn jag med, men det känns inte motiverat att lägga nästan 1k på en cd. Och det är framförallt vinyl jag vill ha. Undrar vad den kan tänkas kosta om den kommer ut. Jag har min vinylsamling upplistad med bilder på
www.minhembio.com/Sikkfisk/271488/Har ett 20 tal på cd, bla beauty & beast, casting the runes, hide behind the sun. Självklart finns de som är lätta att få tag på också.
Posted 4 månader ago # -
Låter som en klockren idé med att man skulle kunna visa upp sina skivor här och ev byta/sälja emellan.
Skall se om jag kan få ihop någon teknisk lösning så ni själva skulle kunna ladda upp bilderna. Tills det är klart kan ni fortsätta samla och fotografera omslag. :)Posted 4 månader ago # -
Har dessa på vinyl, ingen aning om nån är värt nåt.
Reverend of karmic youth
Casting the runes
Openers
New tales of the weird
Dont slander me
Gremlins have pictures
The evil one
I think of demons
The holiday in tapesClear nigth for love
The beast/heroinPosted 4 månader ago # -
Hmm, man kanske inte skulle säga det här ... men jag har Mad Dog på både LP och CD. Är dock inte beredd att sälja någon av versionerna. Kommer inte ihåg vad jag fick ge för dem, men de är hursomhelst värda vartenda öre. För den intresserade finns dock LP-versionen listad till försäljning på MusicStack och till ett (enligt mig rimligt pris, 368 SEK). Säljaren i UK, se länken nedan.
http://www.musicstack.com/item.cgi?item=9034448
Och som om inte det vore nog så lyckades jag för ett tag sedan äntligen få tag på All That May Do My Rhyme, också på både LP och CD. Det sved visserligen i plånboken, men även de är värda varenda spänn."Children of the night, what music we make."
Posted 4 månader ago # -
MrWalker:
Tack för tipset! Har beställt det exemplaret. Riktigt bra pris och jag hoppas allt funkar smidigt.
All that may do my rhyme betalade jag 160kr för, med frakt ifrån texas, oslagbart pris!
Otroligt fint skick på den också.Posted 4 månader ago # -
Så, nu har jag betalat Mad Dog skivan iallafall. Det är en grek som säljer den. Han hade riktigt bra säljarbetyg så detta känns seriöst. Mad Dog är nog den skivan jag har velat ha mest av alla faktiskt. Riktigt tacksam för tipset Mr Walker!
468 kr totalt med frakt landade det på. (Jag hade lätt kunnat betala det dubbla) Hoppas nu bara skick stämmer oxå.Posted 4 månader ago # -
Ingen orsak Sikkfisk. Och det verkar väl som att priset blev skapligt också. Förhoppningsvis stämmer väl skicket med beskrivningen och hoppas du får hem den utan krångel. Svårt det där med att värdera plattor tycker jag. Är det nåt man verkligen vill ha, och kanske har letat efter länge, så betalar man väl det man själv tycker att det är värt. Har säkert betalat "överpris" för flera av de Roky-plattor jag handlat, men affektionsvärdet är ju svårt att värdera i pengar. Nåväl, kul att du fick tag i plattan hursomhelst.
"Children of the night, what music we make."
Posted 4 månader ago # -
Idag har jag hämtat ut skivan ifrån posten (ica). Väldigt snabbt skickat och inget strul. Mycket bra förpackat med bubbelplast och "fragile" märkt kartong.
Skicket är faktiskt över förväntan. Framsidan har ett märke efter en prislapp (skulle jag tro) men i övrigt väldigt bra. Knappt något kantnagg. Skivan är i mint skick!
Supernöjd med hela dealen. Bild kommer upp under morgondagen på sidan som jag länkat till ovanför.
Jag har förmodligen också betalat överpriser på en del av mina skivor, men jag tycker de är värda det ändå.
Tycker själv min samling är riktigt trevlig nu..
Tänk om man kunde ha spades singeln bara.. :sPosted 4 månader ago #
Svara
You must log in to post.