Roky Forum » Roky.se

True Love Cast Out All Evil will be released by Anti on 20 April 2010!

(32 posts)

1. Nästan lite nervöst, vet inte riktigt vad man skall förvänta sig. Men hoppas det svänger! :)

Posted 7 månader ago #

2. Jag diggar själv "All That May Do My Rhyme" som framfördes av en lite lugnare och äldre Roky, med denna har jag fått känslan av att det kanske blir lite mer "rok". :)

Tror inte vi blir missnöjda!

Posted 7 månader ago #

3. APerfectMonster
    Medlem

Yes! Det tog ett tag. Hoppas han kommer till Sverige och spelar alstret också. Läste att Okkervil River kompar på alla låtarna. Det blir nog kanon men jag har även läst att Roky ska ha spelat in några nya låtar med Billy Gibbons och med The Black Angels också. De låtarna är jag väldigt nyfiken på. De kanske släpps sen nån gång också, vem vet. /APerfectMonster

Posted 7 månader ago #

4. MrWalker
    Medlem

Ja, som man väntat på några nyheter kring nya plattan. Och hur ska man orka vänta tills den släpps? Fast, jag undrar hur det gick med samarbetet med Billy Gibbons. Jag trodde att han skulle vara med och producera plattan, men jag kanske fattade fel. Kanske var det bara så att han skulle medverka på något/några spår. Nåväl, huvudsaken är ju att det blev en platta till slut. Spännande!

"Children of the night, what music we make."

Posted 7 månader ago #

5. HellBert
    Medlem

Äntligen! ja, undra hur det gick med sammarbetet med Gibbons egentligen?

Posted 7 månader ago #

6. APerfectMonster
    Medlem

Lyssna på ett smakprov på nya skivan på http://www.truelovecastoutallevil.com/ . Det är Goodbye sweet dreams i studioinspelning.
    Roky´s officiella websida http://www.rokyerickson.net/ har fått nytt utseende också. Ser riktigt trevligt ut. Jäklar vad jag längtar efter nya skivan.
    /APerfectMonster

Posted 6 månader ago #

7. Fy, jag blir helt lyrisk.. Fan va bra det kommer bli. Vad kry Roky ändå verkar i filmen. :)

//Ed

Posted 6 månader ago #

8. APerfectMonster
    Medlem

Enligt http://www.texaspsychedelicrock.com/labels/Roky%20Erickson.html så är låtarna på den kommande skivan dessa;

1. Devotional Number One
    2. Ain’t Blues Too Sad
    3. Goodbye Sweet Dreams
    4. Be and Bring Me Home
    5. Bring Back the Past
    6. Please Judge
    7. John Lawman
    8. True Love Casts Out All Evil
    9. Forever
    10. Think Of As One
    11. Birds’d Crash
    12. God Is Everywhere

Några av dessa har jag hört förut i relativt kassa inspelningar men flera av låtarna har jag inte hört namnen på förut. Spännande! /APerfectMonster

Posted 6 månader ago #

9. Studioversionen av Goodbye Sweet Dreams låter lysande. Kan man förbeställa skivan någonstans?

Posted 6 månader ago #

10. Man kan förhandsboka skivan på amazon nu.
    http://www.amazon.com/True-Love-Cast-Out-Evil/dp/B0035YPYPO

Någon som hittat någon svensk sida som lagt upp den än?

Posted 6 månader ago #

11. APerfectMonster
    Medlem

Holy shit!!! Vilken produktion! Vilken ljudbild! Och med gnisslande bakgrundsljud ala Evil one. Hur ska man kunna vänta? /APerfectMonster

Posted 6 månader ago #

12. Håller med, låter grymt bra!
    Ser verkligen fram emot att få höra resterande låtar.

Posted 6 månader ago #

13. jaderas
    Medlem

Vore fan så gött om "John Lawman" kommer va med, en av mina favoriter! Ösig som tusan!

Posted 5 månader ago #

14. APerfectMonster
    Medlem

Review http://laist.com/2010/03/10/cd_review_roky_erickson_and_okkervi.php

/APerfectMonster

Posted 5 månader ago #

15. Kul med en recension redan. Ser verkligen fram emot att få höra låtarna. Tack för länken!

Posted 5 månader ago #

16. flopp
    Medlem

Goodbye Sweet Dreams låter riktigt bra, drömmen är ett sound som påminner om "evil one" och "i think of demons".

Posted 5 månader ago #

17. Windandmore
    Medlem

Nån som hört om den släpps på vinyl?

Posted 5 månader ago #

18. Patric
    Medlem

Ja. Den släpps på vinyl.

Posted 5 månader ago #

19. För den ivrige som inte orkar vänta tills den 20:e så finns skivan nu ute på diverse nedladdnings-sidor. Självklart skall ni köpa plattan ändå när den släpps!

Kändes bra mycket lättare att jobba på långfredagen med en ny Roky-platta att lyssna in sig på.

Jag har uppdaterat forumet till en ny version, förstod på vissa att de haft problem att logga in, testa fyll i ert användarnamn och klicka sedan på "Recover Password". Annars får ni höra av er mailvägen så hjälper jag er: info(at)roky.se

Glad påsk!

Posted 5 månader ago #

20. PS. I låten "Devotional Number One" sjunger Roky "Jesus is NOT a hallucinogenic mushroom". Tänkvärt så här i påsk. ;)

Posted 5 månader ago #

21. Gillis
    Medlem

Ja de är ju riktigt Amusing

Såg att Miss li är över och äter Glass med Roky å Co
    Blir det Pease and Love i år igen mån tro

Posted 5 månader ago #

22. jaderas
    Medlem

som jag trodde var John Lawman best på plattan! Fick nästan en liten tår när den kom igång...

Posted 4 månader ago #

23. APerfectMonster
    Medlem

Enligt rokyerickson.net så finns det två bonustrack till nya skivan på Itunes, om man har Itunes alltså (vilket jag inte har, aargh!). Sweet honey pie och For you är låtarna.
    /APerfectMonster

Posted 4 månader ago #

24. Fan va nice! Sweet Honey Pie är en riktig favorit som man sörjt över att den inte funnits i studio version, tills nu då!

Posted 4 månader ago #

25. APerfectMonster
    Medlem

Hade inte fattat det här med itunes tydligen. Som jag förstår så kan de två bonuslåtarna bara köpas som mp3 och finns inte på skiva, inte än i alla fall. /APerfectMonster

Posted 4 månader ago #

26. Jag beställde min kopia direkt från skivbolaget. Då kunde man betala lite extra för "Deluxe version", som inkluderar de två extralåtarna - precis som överallt annars, bara som nedladdningar, inte på skiva. Däremot kan jag få dem i FLAC-format, d.v.s. komprimerat helt utan kvalitetsförlust. Fick en nedladdningslänk för hela skivan på releasedagen, och plastbiten är på väg.

Posted 4 månader ago #

27. Jag kunde inte hitta extra-låtarna i itunes. Visade sig att man var tvungen att ha en us-konto för att komma åt dem. Då gick det dock inte betala dem med svenskt kontokort. Så jag letade upp låten på amazon istället:
    http://www.amazon.com/Sweet-Honey-Pie-Bonus-Track/dp/B003FRSRBE

Men fick samma dystra svar:
    "We are sorry... We could not process your order. The sale of MP3 Downloads is currently available only to US customers located in the 48 contiguous states, Alaska, Hawaii, and the District of Columbia.

We apologize for any inconvenience this may have caused you."

Suck! Någon som vet om den går att köpa någon annanstans?

Posted 4 månader ago #

RSS-feed för det här ämnet

Svara »

You must log in to post.