Roky Forum » Roky.se

En fokusriktning på oss medlemmar.

(5 posts)

1. Downbytheriver
    Medlem

Goddag, medmänniskor.

Jag har varit tämligen aktiv här tidigare under annat användarnamn. Tekniska problem
    gjorde mig tvungen att skaffa nytt konto.

Nåväl. Finner det tråkigt att det blivit så låg aktivitet här på forumet.
    Jag kom att tänka på att eftersom vi har ett musikaliskt lyssningsintresse gemensamt,
    vore det roligt att veta om ni kanske gör något själva.

Själv har jag ett band som till viss del är influencerat av 13th Floor Elevators,
    då jag spelar jug.

Är vi fler?

Posted 1 år ago #

2. HellBert
    Medlem

Ah, spännande har ni någon myspace? Jag lirar själv i en trio "Electric Alice" där jag spelar gitarr och sjunger.

Influenserna är väldigt många, mycket Lou Reed, Bowie, Nick Cave och sedan Roky då såklart. Vi finns på www.myspace.com/elalice

Posted 1 år ago #

3. Downbytheriver
    Medlem

Intressant. Trevligt sound, må jag säga.

Vi har en MySpace, vars position troligen varit mycket populär i en tävlingsgren om fulaste och minst stilrena sidan. Rom byggdes inte på en dag, bandprojektet är fortfarande väldigt nytt.

En litet smakprov är allt jag kan erbjuda, som inte är helt dugligt inspelat.

www.myspace.com/clinic31orchestra

Posted 1 år ago #

4. APerfectMonster
    Medlem

Tja. Jag spelar femsträngad banjo, bluegrass-style, på hobbynivå och har väl försökt spela diverse Roky-alster genom åren. Det var dock länge sedan jag spelade Roky på banjon men jag vill minnas att Roky´s lugnare och poppiga låtar fungerade bäst, t.ex. You don´t love me yet, I have always been here before och Starry eyes. /APerfectMonster

Posted 1 år ago #

5. Lemonhead
    Medlem

Tjenare tjenare... kul att det skrivs något här på forumet. Jag spelar själv bas i ett band men ganska långt från 60's psychedelia och roky. Det är mer popigt och... ja lite svårt att beskriva. Vi har ingen myspace för tillfället men det kanske kommer. Just nu är det mest strul med sångare dock. En blev gravid, en annan visade det sig att han hade sjuklig scenskräck. Inte så bra. Vi får väl se vad som händer. Jag skulle gärna spela i något band med en annan inriktning men har inte hittat något än.

Annars så sitter jag hemma och pinkar på gitarren ganska mycket och försöker lära mig spela munspel. Instämemr med APerfectMonster i att det funkar bäst att köra roky's lugnare grejer när man spelar hemma. Senast lärde jag mig Splash 1, men efter att ha spelat den 20-30 ggr i rad så ledsnade min flickvän så den vilar lite för tillfället.

Pax

Posted 1 år ago #

RSS-feed för det här ämnet

Svara

You must log in to post.