Roky Forum » Roky.se

SXSW 2009

(5 posts)
  • Startad 1 år sedan av Windandmore
  • Senaste svaret av APerfectMonster

1. Windandmore
    Medlem

Hej,

Har dykt upp videor från årets SXSW på youtube.

Splash 1 till exempel: www.youtube.com/watch?v=O0g-LtEqxLg

Posted 1 år ago #

2. Jag hörde rykten ifrån en kamrat som va på SXSW att Roky inte verkade vara i så fin form. Att de hade fått stoppa och ta om låtar ifrån början och att han inte hängde med riktigt, låg för eller släpade.
    Tråkigt om han börjar haverera igen.

Posted 1 år ago #

3. APerfectMonster
    Medlem

Jag har undrat lite också. Roky har ju använt notställ som hjälp att komma ihåg text, på scen i senare konserter, bland annat med The Black Angels. I och för sig så hade de repat in och kört gamla Elevatorslåtar som Roky inte framfört på många år men ändå.

Med tanke på detta så får man vara väldigt nöjd över att man sett Roky i bättre skick live t.ex. i Hultsfred-07, då han var pigg, smal, och inte sjöng en enda ton eller textrad fel, och hans patenterade skrik satt som en smäck på exakt rätt ställen.

Vi får väl se… Positiva saker i ”Roky-världen” är att Roky och The Black Angels pratat om en skandinavienturné och Rokys nya studioalbum är klart men ej släppt än i väntan på lämpligt distributionsavtal, och sen är ju den stora Elevatorsboxen på gång också.
    /APerfectMonster

Posted 1 år ago #

4. Windandmore
    Medlem

Är det klart att Roky+Black Angels skivan ska släppas? Tyckte att jag läste att den inte skulle bli av...

Posted 1 år ago #

5. APerfectMonster
    Medlem

http://www.mojo4music.com/blog/2009/03/lets_do_the_mindwarp.html står det:

"Even more heartening is the news that Roky has completed a brand new studio album that features both Okkervil River and Billy Gibbons. With manager Darren Hill currently looking for the right record deal, the album is provisionally slated to appear in the autumn"

Roky har även spelat in några låtar med The Black Angels. Jag kommer inte ihåg på rak arm var jag läste det men det vore konstigt om inte de låtarna också hamnade på skivan.

/APerfectMonster

Posted 1 år ago #

RSS-feed för det här ämnet

Svara

You must log in to post.