Obs, för övriga på forumet. Detta svar på två monologer som väl inte kan ha egagerat någon har ett Roky innehåll och ingen litterär referens.
Du förminskade värdet på en av mina favoritlåtar och då blir jag arg. Detta är ett av fåtal axiom mitt liv är uppbyggt med. Nu tänker jag istället tacka dig....och för att vara övertydlig ...SPACE
Att du gick igång på ordets bestämdhet var meningen. Lika så "grammatik" men där fick du påminnas. Andra ord du hakat upp dig på är "junkie" där du likt en mellanstadielärare förklarar betydelsen av ordet, rättar detta, grupperar, kategoriserar objekten, tillskriver objekten är värde och ger även en värdegrund.. det var bättre än jag hoppats på.. Du missade Einstein. Ingen utom ett intresserat fåtal läser originaltexterna utan han nämndes som en representat för en tradition som likt alkemin gifter samman vetenskaper. Jag kunde lika gärna tagit Planck ... men namnet ...fel ...eller för den delen den senaste doktorsavhandlingen på KTH. Att ta enskilda teorem som dessutom råkar vara dessa som nämns av sin idol...kom detta från insikt eller från ett intresse ...och spelar detta någon roll. En röst i mitt öra säger att för den ohyggligt fega syraturisten medför 10-15 mikro en klart mätbar prestationshöjande förmåga i 8-ball, gäller detta även dina >100?
Till Elevators: Roky står för energi, inte alltid till innehåll men till effekt. Detta har han även visat post-Elevators. Vad har de övriga åstadkommit utan Roky? Detta kunde du kasta lite ljus över genom dina kontakter med Tommy Hall.
Jag har inspelade samtal med Roky från tidigt åttiotal där han bla redogör för de parallella Elevators ...ett på jorden och ett skapat av en högre makt för att sedan göra nerhugg i bla öknen ... Elevators handladar om livet och hur men gänom ständiga parallella samtidiga förhandlingar når "peace", allt enligt Roky. Detta var anledningen till min tidigare fråga till dig som "auktoritet"....SPACE... Roky redogör även tex för hur de spelade in Powell St.Johns paintings....SPACE
Ett par år senare tillbringade jag ett par dagar med ett som du uttrycker det "häng" med Roky ca 10-12 timmar. Du kunde ju åtminstone roa oss lite med anekdoter från dina häng med Tommy Hall, eller är detta för simpel information. jag skulle kunna berätta om Rokys recencerande av Julian Copes "Levitation" ... "Julian who? who? who? Lennon, I said so" enligt Roky. Eller när han vid midnatt rattar en blå Camaro ut i de södra skogarna...slår av tändningen ..."it´s pretty, aint it?" ...det är becksvart. Testa gitarrer med Roky är en upplevelse ...han knäckte en assistent med frågor till assistenten skrek..ja men provspela den då för h-e. Rokys uppfattning om hur snabbt en hamburgare bör stekas...ca 5 ns... men detta är väl för världsligt...SPACE
Jag har även ett antal låtar från tiden innan och under Rusk som han lät mig spela in. Finns inte på boots. I annan gestalt finns de i förstaupplagan av Openers. Sångaren i ditt "rena" band tog horse mot slutet inse det... "be careful to talk about our affair...I´m her hero, she is my..."
Tradition ja, från bluesen denna gång men med parallella världar... varannan damernas ... "a DMT space". ...det är Space inte place ... parallella universum ... linjära rum och kvantfysik