Roky Forum » Roky.se

Merry Christmas Roky Lovers!

(49 posts)

1. MrWalker
    Medlem

Vill önska alla Roky-fans en riktigt God Jul & Gott Nytt År! På min önskelista finns bland annat en önskan om att Roky gör en ny Sverigeturné under 2009 samt att skivprojektet med Billy Gibbons blir klart och att plattan släpps nästa år. Good things come to those who wait!

"Children of the night, what music we make."

Posted 1 år ago #

2. God jul MrWalker! En Sverigeturné hade inte suttit fel och den nya plattan får vi hoppas kommer snart, jäklar vad man längtar efter den.

Posted 1 år ago #

3. Anonym
    Oregistrerad

Enligt Billy Angel/Miller så blir det INGEN platta med Gibbons. Gibbons är alldeles för insyltad i Austinscenen och de folk som kört skiten ur Roky/tjänat stålars på honom och ju mer Roky "vaknar" desto mindre vill han ha med Texasbizniz att göra. Därav plattan med outsiderssnubbarna i Black Angels istället.
    Det finns en anledning till att Roky lirat med alla dessa hopplösa gubbrockarband de senaste åren. Billy och Duane väntar i kulisserna men Rokys caretakers tycker att det är bättre att turnera en halv-vegetativ med coverband istället för med, presumtivt, utspacade Roky&Aliens.
    Hoppas inte för mycket på en platta med Black Angels heller-låter det rejält bra så lär väl proppen dras ur det projektet med! Och så blir det Zombiesleepwalkerscoverband på en massa festivaler nästa sommar igen. Same procedure as last year. Dom är bra på att flogga döda hästar i Texas.
    IMHO så borde det bojkottas, en halvdö Roky är sämre än ingen alls.
    Och-det är PÅSKEN som är högtiden. Ya remember Easter Everywhere?

Posted 1 år ago #

4. Anonym
    Oregistrerad

Usch!
    Fick en cdr på "greatest hits" från Roky och Black Angels turnen. Spelar den just nu. Det låter riktigt illa. Roky sjunger uruselt, oftast inte ens i rätt tonart. Bandet låter-om möjligt- ännu värre. Och deras försök till jug borde de skjutas för. Roky, som en gång i tiden hade tillräckligt med hjärna kvar för att hålla sitt löfte om att ALDRIG spela Tommys låtar utan Tommy har nu blivit bamboozled att göra precis vad som helst. Det måste vara fruktansvärt dålig syra i Texas nu för tiden.
    Karusellen runt Roky lämnar mig kall. En stackars benzombie som sprattlar för stålars för att folk som aldrig var där ska leka nostagiska. Eww gross. Att gå på Rokys konserter är att hjälpa till med utsugandet av honom.
    Sorry alla härinne men bäst-före-datumet på Roky är sedan länge passerat.
    Hade han fått spela med Aliens för 2 år sedan kanske....

Ut med cdren!
    Spelar samplern från Sign of the 3eyed Men istället.
    Jomenvisst. Från Kerrville till Outer space på 3 röda.
    Tidlöst, transendentalt och tidsmaskin.

Posted 1 år ago #

5. Jockepocke
    Medlem

...Och vart är egentligen "All and Everything?"
    Jag har väntat otåligt sedan sommaren.
    Har någon kontaktat Charly om detta? Jag gör det efter jul.

"Anonymous": Sign of the 3eyed men, vad är det? Det låter intressant.

Posted 1 år ago #

6. APerfectMonster
    Medlem

Det var mycket negativt ovan om att Roky utnyttjas mm. Det har inte diskuterats här på forumet förut så vitt jag vet. Måste ändå vara svårt att tycka till om eftersom Roky´s caretakers både hjälper och stjälper honom i så fall. Är det värre än hur Roky hade det förut när han förvirrad och sjuk bara höll sig hemma? Men kanske är det så som "Anonymous" skriver.
    - "Anonymous", Jag är lite nyfiken på källan till detta? Har du hört detta av Bill Angel/Miller?
    Bäst före datum passerat för Roky? Från spelningarna med The Black Angels så kanske man kan dra den slutsatsen. Jag tittade på klippen som finns på youtube och det lät och såg bedrövligt ut. Utifrån de fyra konserter jag sett tycker jag inte att Roky har gjort sitt. Men samtidigt så överskuggas nog dåliga saker lätt av de starka låtarna på scen. Zombiesleepwalkerscoverband håller jag inte med om när det gäller The Explosives i alla fall. Ett värdigt band som lyfter Roky på scen och som även spelat med honom förr i tiden. Att spela Tommy Hall´s låtar tycker jag inte är något att bli upprörd över. Det är lika mycket Roky´s låtar också tycker jag. Roky har väl bara ändrat åsikt helt enkelt.

Att gå på Roky´s konserter är att hjälpa till med utsugandet av honom vet jag inte. Har dock mycket svårt att tänka mig att jag skulle kunna hålla mig ifrån en Roky-konsert om tillfälle ges. /APerfectMonster

Posted 1 år ago #

7. Anonym
    Oregistrerad

Jag svarade nån annanstans härinne igår på det men kolla här

www.internationalartistsrecords.com

Alla dina böner blir besvarade.
    Kanonljud-tom bättre än min mono original av PS.
    Och HELA Avalontaperna tex! Ja, det är faktiskt precis ALLT som Elevators spelade in. Tom röstpålägg från Contactsessionsen för riktiga kompletistfjantar....Galet.
    I ljuset (och ljudet!) av detta blir allt som spelats in med Roky de senaste 15 åren skräp. Varför ska vi liksom skräda med orden, Roky sitter som vanligt fast i en smet av giriga släktingar och det verkar som Rokytrusten inte alls har Rokys bästa som målsättning. De är nämeligen en av anledningarna till att boxen är delayed.
    Och några av beefsen var att trusten ville ge ut allt utan att fixa bästa möjliga ljud, inte regga Tommy och Stacys låtskrivarcreds samt att vägra Tommys titel på boxen som är SIGN OF THE 3EYED MEN och inte All&everything.
    Detta kan vara bra att komma ihåg när ni ser 10 sunkna myspacar som alla heter Roky nånting och alla är approved av trusten eller official merchandise på fåniga stickers, usla boot-liknande plattor etc mm unt so wieter.

Personligen så anser jag att Rokys comeback är lika risig-om inte sämre-än Arthur Lee, Brian Wilson eller Sky Saxon. Turnera runt benzombien att stå och nästan lyckas sjunga en halv låt och en massa folk/släktingar som skummar stålars av det.
    För i ärlighetens namn: Är det nån som sett en bra Roky konsert härinne? Och då menar jag inte bara att man är glad över att Roky står på en scen, utan att han faktiskt låter bra?
    Köp boxen i vår skippa freakshowen på festivalerna i sommar.

I guess it's wrong so I'm just livin' on..........

Posted 1 år ago #

8. Gillis
    Medlem

Ja visst har Mr Fredriksson rätt. Men hur kul är livet med folk som har rätt?
    En Roky spelning med allt vad det innebär förfest fylla nostalgi Efterfest Blir ju hur som helst en trevlig afton

Sen att det bäst före datum gått ut för länge sedan gör ju inte så förbaskat mycket
    och nog är det bättre för Roky att stå på scen och vara i centrum än att mata duvorna i någon park ensam

// Gillis

Posted 1 år ago #

9. Anonym
    Oregistrerad

Well, well, well weel...för att citera Tommy.
    Låt oss säga att mina källor är flera, Billy kankse är en av den, Thurston kanske en annan...Eftersom Sumner gillar att stäma folk så har ni ALDRIG hört ett pip! Kolla gärna upp Explosives och vad/vem som en ingick i det bandet och vilka som är Explosives numera.....
    Roky ville spela med Duane och Billy-de skulle bla spela in en ny platta mede NYA låtar (ja, några av de över 70 låtar som Roky skrev på -70talet), men NNNEEEJJJ.
    Att gå på Rokys konserter nu innebär att man hjälper till med fortsatt exploaterande av en kliniskt diagnosticerad manisk-schizofren som skulle må bättre av att få göra som han själv vill. Inte vad hans lillebrorsa anser vara bäst för sin ekonomi.
    Att Sumner fick arslet ur vagnen och åkte från Pittsburgh var faktiskt Billys förtjänst-innan sket han ju i det i över 20 bast. Evelyns galenskap var en annan femma....Hon gjorde iaf roliga filmer.
    Seadn förstår jag inte sprit+Roky?! Syra, asthmador, gräs,shrooms yes! Sprit är för de som fortfarande sitter fast i vertikala mönster. Har ni inte läst linersen på PS!?!

Posted 1 år ago #

10. Jockepocke
    Medlem

"Anonymous": Jag blir helt jäkla lyrisk. Tack för denna information, det var en julklapp av obeskrivlig vikt. Hur fick du ditt exemplar så fort?

Det mesta som Tommy är delaktig i ger mig gåshud. Roky står sig helt enkelt inte lika bra utan honom, det är ett förbisett faktum. Inte för samma syften han stod mellan 1965 och 1969, åtminstone.

Posted 1 år ago #

11. Jockepocke
    Medlem

Another cut for the record: Vi har lustläst raderna på PS.

Posted 1 år ago #

12. Anonym
    Oregistrerad

Jag har bara fått en sampler med prylar från alla cds och några cdr från Drummond med assorted cuts från Stacys platta och lite annat för att jämföra ljudkvalitet. Hela boxen ligger nu i tryck. Det blir bara 3000 ex i första vändan. Så det kan vara en idé att förhandsbeställa.
    För oss i the Tommy Hall Acid Appreciation Society kan det vara kul att veta att detta är första gången Tommy gjort ngt kreativt i anslutning till Elevators sedan -69, han namngav boxen, korrade vissa lyrics samt skrev rent ett manifest från -68. Han har ju annars ansett att Elevators var perfekt och i sin tid och skall inte tallas på.
    Den uppfattningen har ju även Roky hyst.

Posted 1 år ago #

13. Gillis
    Medlem

Oj då har jag varit med att Exploatuera en Kliniskt diagnosticerad manisk-schizofren

Det var inte dåligt

Posted 1 år ago #

14. Jockepocke
    Medlem

Fredrikson: Vet du om det var Drummond som övertygade Hall att göra detta, eller IA?

Roky har väl hyst en hel del olika uppfattningar, jag minns en intervju då han hävdade att "You're gonna miss me" var det enda stycke han egentligen fortfarande tyckte om från denna period med dessa "screwy guys."

Stacy skulle nog le i graven nu.

Posted 1 år ago #

15. Måste tacka för tipset om "Sign of the 3eyed men", ser otroligt fint ut. Får bli en försenad julklapp till en själv. :)

Sen vet jag inte riktigt vad jag skall säga om "Anonymous" uttalande om att Roky spelningar med Explosives inte var något bra. Jag var lyrisk efter både Hultsfred och Trädgår´n (gbg), sen var det ju så klart färgat av att man bara var glad över att få uppleva honom spelandes live igen, i Sverige dessutom.

Posted 1 år ago #

16. Anonym
    Oregistrerad

Det är såklart Drummond som fixat biffen.
    Paul är en kung. Klart treögd.
    Tja Roky har ju även sagt att Bigfoot är USAs president och att Elton John är Buddy Holly så hmmmm....
    Personligen håller jag på den förklaring jag fick av Roky -93:
    First we brought psychedelic rock down to earth with the Elevators, then we came along with Spacerock, that's why they called us Aliens. After that we didn't do anything, anything at all.
    Sedan gick vi till stormarknaden och kollade på varor i frysdisken.

Posted 1 år ago #

17. Jockepocke
    Medlem

Paul verkar vara en bra snubbe. Intelligent.

Vi ska heller inte glömma teorin som Georg Cederskog från DN fick av vår gamle vän på 80-talet, den som innefattade att Bob Dylan egentligen bara var ett väsen. En demon, va? Hur som haver så bodde väl Bob dessutom på Rokys vind.

Fredriksson, tillåt mig att fråga i vilka sammanhang du mött Roky.

Posted 1 år ago #

18. Anonym
    Oregistrerad

-93.
    Sammanhanget hemma hos Evelyn tillsammans med Miriam å Billy.
    Vem är Bob? Menar du demonen i Twin Peaks, Roky favvo tv-serie? Eller menar du gamla låttjuven Robert Zimmermann?
    Läskiga båda två.
    Eller kanske var det Bobby Fuller du syftade på?
    Så länge du aldrig menar ngn "Bob" från ngt jävla metalband eftersom en av de få saker jag fick ur Roky var hur otroligt mycket han hatar alla former av hårdrock.

Posted 1 år ago #

19. Jockepocke
    Medlem

Jag menade som skrivet Bob Dylan. Jag tror att intervjufilmen går vid namnet "Demon angel."

Var Evelyn lika trevlig och gästvänlig som hon verkar vara?

Posted 1 år ago #

20. jmlarsson
    Medlem

En mor som tillsammans med sin snart 40-årige son vid 22-tiden hämtar upp en besökande svensk på ett schabbigt motell i Austins södra utkant för att hon bara måste visa 6th Street och sedan hamnar med en av Rokys gamla kompisar i en mörk urriven vindslokal där hon ivrigt börjar diskutera inredning och servering av root-beer kan inte vara helt igenom ond.

Posted 1 år ago #

21. jmlarsson
    Medlem

Dessutom verkar så här i efterhand Evelyns förbannelse över "den opålitlige fransmannen" på New Rose varit bra mycket effektivare än något Sumner lyckats med vad gäller Rokys katalog.

Posted 1 år ago #

22. APerfectMonster
    Medlem

Inlägg raderat...

Posted 1 år ago #

23. Jockepocke
    Medlem

Respekt. Går det att få tag på? Jag skulle mer än gärna vilja höra en intervju med Tommy.
    Jag hyser ett oerhört intresse för denne skäggiga man.

Posted 1 år ago #

24. Anonym
    Oregistrerad

Hohoho, den där Rokyclub cdn gav skurken som gjorde alla dom där tree/leaf texaspsych yahoo skiten ut, jag var aldrig tillfrågad.
    Hade värsta flaxen som fick ett ex. Det är dessutom bara små delar av flera dagars häng med Tommy.
    Jag gjorde flera "intervjuer" med Tommy under några år från -88 och framåt.
    Försökte få Tommy att göra bok med alla hans texter och annat galet, men Tommy har uppfattningen att Elevatorsprojektet väckte så mycket ont blod hos de som lever utav att dupera mänskligheten så världen inte är redo.....Eller så är han bara så konstant trippad att normal logik inte biter på honom.
    Rokys kommentar var att "The Elevators were so good we all got cursed". Mycket mer fick jag inte ut av Roky angående den frågan.
    -93 var inte ett av Rokys bättre år med efterdyningen av postjiddret, försöken till att få Roky att spela på födelsedagskalas, Austin music awards-förvirring etc mm.
    Evelyn var mycket trevlig men en gammal dam som nog gjorde så gott hon kunde, Evelyn och Roky är väldigt lika i sina förvirringar.
    Det som faktiskt gjorde mig mest paff var hur kristna både Roky och Evelyn är.

Andra nyheter i Elevatorsuniversum är att Powell ST John precis gjort en platta med Billy Angel/Miller vid harpan/spakarna samt att Cold Sun äntligen fått en riktig rerelease. Det är inte Elevators men pretty good stuff....

Och med det tackar jag för mig för julen varar ändä fram till påska!
    Nej det var inte sant för däremellan kommer syra!

Posted 1 år ago #

25. jmlarsson
    Medlem

Träffade Roky under två dagar -87 och av de fyra låtar han spelade då var två "The Light" och "Looking with the light" med texter som förvånade lite, finns ju med i Openers så... den tredje var Happy ..."they wrote some funny songs the Stones" ... och den fjärde var riktigt bra "Im her hero...", med kommentaren "not too scary, was it?" Rösten han sjöng the good book songs med var så långt från demonisk man kan komma.

Efteråt visade han glatt en instutition han suttit på... såg ut som en nedlagd skola med Simpsonesque skolbuss utanför. Han berättade att han egentligen varit trött på musik en längre tid och helst ville skriva färdigt en bok. Kort sammanfattat handlade boken om två bröder, där den ena först brutalt slog ihjäl den andre, blev satt på instutitionen/skolan där han besöktes av sin reinkarnerade mördade bror som nu med en yxa lika brutalt dödade broder ett...."not too scary, was it?"

Posted 1 år ago #

26. Jockepocke
    Medlem

"Anonymous": Jag måste få veta mer. Vill du dela med dig av din information till en galen fanatiker?
    Har mycket frågor växta ur ett brinnande intresse.

Posted 1 år ago #

27. APerfectMonster
    Medlem

Appråpå boxen SIGN OF THE 3EYED MEN som sägs innehålla ALLT som Elevators spelat in så hittade jag en intressant relativt färsk tråd på Texas Psych Group (De som gjort Roky CD Club utgivningarna). Det är en snubbe som säger sig sitta på flertalet band med okända live-inspelningar med Elevators plus flertalet andra Texas Psych grupper. Det kanske är för bra för att vara sant men han redogör både trovärdigt och detaljerat hur han kommit över banden.

http://groups.google.com/group/Texas-P/browse_thread/thread/16be57cb560f4046/73b548b5d6126d51?hl=en#73b548b5d6126d51
    /APerfectMonster

Posted 1 år ago #

28. Intressant läsning, hoppas mr John Haluskas mor hittar de där banden.

Posted 1 år ago #

29. Anonym
    Oregistrerad

Ingeting på Texaspsych är på riktigt. Kil'oh'Shit är en tjuv som låtsas att han vet ngt. Han har nog hittat på den där posten- han har gjort samma sak förut. Kiloh är nog rädd att han varken nämns i boken eller boxen så nu måste han hitta på lite eftersom annars blir det jävligt fattigt i hans lilla bootleggargrupp. Han gjorde samma sak med en påstådd osläppt Music Machine lp men ett samtal till Sean var ju allt jag behövde för att avslöja det. Sedan sa han att Hasil Adkins var från Texas men när det visade sig att jag spelat med Hasil slänngde han ut mig ur gruppen! Ha! Och ingen fanclubcd fick jag av Tommyintervjuen han snodde från mig. Den tjänar han stålar på istället. Rokytrusten har ögonen på Kilo Skit och han lär väl snart stå vid skranket....
    Det fiins inga flera taper inspelade av Elevators. Det kan finnas livetaper inspelade av andra med Elevators. Dock, det är ju samma som dykt upp nu g på g de senaste 20 åren....Inte särskilt troligt alltså. Jag har hört en livetape av Slip Inside hemma hos Tommy. Fast det kan ha varit en studio outtake. Hursomhelst så har Tommy tappat bort den.

Det finns en horisontell grupp på yahoo om Elevators fast den är en del av Dr. Krollspells och Lama Dos frisyrarloge och där släpps enkom 3ögda in......

Posted 1 år ago #

30. Jockepocke
    Medlem

Intressant.
    "Anonymous", har du fortfarande kontakt med Tommy?

Posted 1 år ago #

RSS-feed för det här ämnet

Svara »

You must log in to post.