Roky Forum » Roky.se

Okänd (?) Roky-box

(5 posts)

1. MrWalker
    Medlem

För ett par dagar sen var det en kille på jobbet som nämnde att han sett nåt om att det skulle finnas en box med 6 CD med titeln "The Infinite Anthology - Life and Times with Roky Erickson" och att det skulle röra sig om en officiell bootleg-utgåva. Har sökt med ljus och lykta på nätet efter ev info om detta, men inte kunnat hitta något. Är det någon som vet om någon sådan box överhuvudtaget existerar? Jag hade i alla fall aldrig hört talas om det innan. Tacksam för ev info kring detta.

"Children of the night, what music we make."

Posted 1 år ago #

2. hm, aldrig hört talats om den. Googlat en stund men kan inte hitta något info, säker på att den heter precis så?

Posted 1 år ago #

3. MrWalker
    Medlem

Det var i alla fall den titel jag fick. Och enligt den jag fick den av så skulle den vara utgiven runt 2002. Vet inte, men jag börjar misstänka att det kan röra sig om "desinformation" eftersom det inte verkar finnas någon som helst info om någon sådan box.

Posted 1 år ago #

4. MrWalker
    Medlem

Har nu fått ytterligare info om boxen som faktiskt existerar. Enligt en kompis (som har boxen i sin ägo) till killen som nämnde detta till mig, är boxen utgiven av ett tyskt bolag som heter/hette Infinite Records och släppt 1999. Bolaget finns troligen inte längre och jag har inte lyckats hitta nån info om nåt tyskt bolag med det namnet när jag sökt på nätet. Boxen är endast släppt i 133 exemplar, och innehåller som sagt 6 CDs och ska enligt uppgift ha ett vitt omslag. Vet i skrivande stund inte något om vilket låt-material som boxen består av, men misstänker att det skulle kunna röra sig om ett ihopplock av redan befintligt material. Vore hursomhelst schysst att ha ett exemplar i sin ägo, men med en så liten upplaga är väl utsikterna att hitta den inte så värst stora. Men ... mirakel har ju inträffat förut, så ...

Posted 1 år ago #

5. Spännande!
    Den som först hittar en får posta en bild och massa info i den här tråden. Låt jakten börja! :)

Posted 1 år ago #

RSS-feed för det här ämnet

Svara

You must log in to post.