Tack Anders för jobbet du lägger ner på den här sidan. Och det är ju inte helt lätt att få till en komplett/korrekt diskografi över Rokys produktion, speciellt inte när vissa plattor finns i flera olika utgåvor och med olika omslag/låtar beroende på om det är på vinyl eller CD. Ta t ex "Don't Slander Me" som, vad jag vet, finns i två olika utgåvor på CD och två olika utgåvor på LP (med olika omslag och olika låtar) samt på kassett. Vid en hastig blick på diskografin så hittar jag också en del "hål" baserat på vad jag har i min egna samling. Kan bidra med några exempel ur vinylsamlingen.
Singlar:
Roky Erickson - We Are Never Talking/Please Judge (Trance Syndicate TR28, 1994)
Roky Erickson - Two-Twisted Tales (5HoursBack Tick001, 1988)
Roky Erickson & 27 Devils Joking - You Don't Love Me Yet/I Am Her Hero, She Is My Heroin (SFTRI 152, 1990)
Roky Erickson & The Resurrectionists - Hasn't Anyone Told You/The Interpreter (SFTRI 201, 1992)
Roky Erickson & The Resurrectionists - Don't Shake Me Lucifer (Flexi Disc, BOB13, Included with Bucket Full of Brains magazine #19, 1987)
Roky Erickson & The Aliens - Wake Up To Rock & Roll/Things That Go Bump In The Night (Norton-45, 2004)
SFTRI = Sympathy For The Record Industry
LP:
Roky Erickson - Reverend of Karmic Youth (Bootleg LP, Skyclad 66, 1990)
Vad gäller befintliga diskografier så håller jag med APerfectMonster om att Paul Drummonds diskografi som han hänvisar till är relativt heltäckande. Det finns dock en annan som tar upp ännu mer av Elevators och Rokys produktioner och den finns på nedanstående länk. Den tar också upp det som givits ut i Roky Erickson CD Club samt förteckning över artister som gjort coverversioner med mera, och innehåller också låttitlar samt kommentarer.
http://www11.brinkster.com/groovies1/Roky.html
Vad gäller hjälp med foton av omslag kanske jag kan vara behjälplig till viss del med det jag har i skivväg. Nåväl, måste rusa. Ha det gott alla Roky-fans!
"Children of the night, what music we make."